Przejdź do głównej zawartości

Gdy praca nie daje Ci satysfakcji


Znacie zapewne ten żart, który krąży od dłuższego czasu po internecie: „ W przedszkolu marzyłam o szkole, w szkole marzyłam o studiach, na studiach marzyłam o pracy..... Kurczę, co mi w tym przedszkolu nie pasowało?”. Hmmmm, pewnie większość z nas ma podobnie.... Często sama się nad tym zastanawiam....
Lata nauki... Setki przeczytanych porad typu Jak dobrze zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej. Idziesz na rozmowę, dostajesz pracę swoich marzeń i co? Po jakimś czasie czar pryska. Praca okazuje się jakimś wielkim nieporozumieniem, jest zupełnie inaczej, niż Ci obiecywali i zupełnie inaczej, niż sobie wyobrażałeś. Już w niedziele, masz bóle brzucha, przepowiadające zbliżający się wielkimi krokami koniec weekendu. Zdajesz sobie sprawę z tego, jak bardzo nienawidzisz poniedziałków i nieustannie wracasz myślami do beztroskich czasów przedszkola. Czujesz się jak niewolnik w swojej pracy a przez to również w życiu. Sama na to pozwalasz, ale również sama możesz to zmienić. Jeśli czujesz się źle w swojej pracy to dlaczego nadal tam pracujesz? Rzuć tą robotę w cholerę! Pomimo niechęci jaką w sobie skrywasz, wieczorem znów nastawiasz zegarek na 6 rano. Rano wstajesz i znowu TAM idziesz... Szef nakłada na Ciebie coraz więcej obowiązków, a ze współpracownikami spędzasz więcej czasu niż z rodziną... Jesteś niewolnikiem pracy i szefa oraz robisz coś, czego nienawidzisz. Praca, zamiast sprawiać Ci satysfakcję, przyprawia Cię o ból brzucha. Myślisz: „ Co z tego? Przecież płacą mi na czas, a z czegoś żyć trzeba”. Pewnie! Masz rację! Zapomniałaś tylko o jednym - o tym, że nie masz czasu naprawdę żyć. Frustracja, która w Tobie narasta, nie pozwala Ci na normalne wykonywanie wszystkich czynności. Twoje myśli już dziś po południu, krążą wokół tego, że jutro o 6-stej znowu zadzwoni budzik. A co będzie dalej to Ty Sama już wiesz.


Weź życie w swoje ręce - zasługujesz na więcej.


Gdzie są Twoje pasje? Co z Twoimi zainteresowaniami? Co z Twoimi marzeniami? Odeszły wraz z dorosłym życiem? Czyli że co, dorosłe życie oznacza ciężką pracę i koniec marzeń? Nie! Nie pozwól na to! Zmień swoje nastawienie, bo to Ty jesteś Panem swojego losu. Ta praca, którą wykonujesz, to nie jedyna pracą na świecie, więc obudź się i weź swój los w swoje ręce! Żyjemy w XXI wieku, mamy wiele możliwości ,dlatego możesz robić coś co naprawdę lubisz. Najważniejsze co powinnaś zrobić, to napisać wypowiedzenie z pracy i już dziś dostarczyć je swojemu szefowi. Zacznij myśleć pozytywnie, a z pewnością wszystko się ułoży. Pamiętaj, że stać Cię na wiele...  Wiele potrafisz i jesteś najlepsza w swoim fachu. Twoje doświadczenie i zaangażowanie w pracę, zostaną wreszcie docenione. Może wreszcie, będziesz miała czas na to by zacząć ŻYĆ. A może sama będziesz szefem? Kto wie, co jest Ci pisane. Nie bój się wyjść ze swojej strefy komfortu. Nie zawsze to co jest nam znane, jest dla nas najlepsze. Tam gdzie znajdziesz się niedługo, będzie bardziej komfortowo.


Jeżeli uwierzysz, że tak będzie, tak też się stanie. 


To jest Twój czas i wszystko co się teraz stanie, zależy tylko od Ciebie. Nie trzymaj się na siłę czegoś, co zabija  w Tobie wszystko co najlepsze, bo już niedługo, możesz znów zacząć uwielbiać poniedziałki, pokochać dorosłe życie i przestać myśleć o przedszkolu. Spójrz na mnie - ja jestem żywym i autentycznym przykładem, że jeśli się chce to naprawdę się da pokonać największe przeszkody i rozwiązać wszystkie problemy. Ja nie żałuję żadnej podjętej w swoim życiu decyzji, ponieważ dziś robię to co lubię, czerpię z tego dużą satysfakcję i jestem w końcu szczęśliwym człowiekiem. Pamiętaj! Decyzja należy do Ciebie....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Witam Cię na moim blogu :) Fajnie, że zajrzałaś/eś... Mam na imię Karolina. Rocznik 1992. Prywatnie jestem żoną i mamą. Mam wiele pasji i zamiłowań. Kocham podróże i nowe wyzwania. Amatorsko gotuję. Interesuję się technologią i motoryzacją. Historia tego bloga wiążę się m.in. z moją osobą. Piszę o tym, co jest mi bliskie. Przelanie moich myśli na tego bloga, pozwala mi się otworzyć. Dzięki pisaniu mam możliwość  poznania siebie, wyrażenia swoich emocji i spisania swojej historii. Mam nadzieję, że moje teksty spodobają się Tobie i będziesz do nich wracać. Znajdziesz mnie nie tylko na tym blogu, ale również na portalach społecznościowych. Kocham podróże... Staram się wyjeżdżać tak często, jak jest to tylko możliwe. Są to dla mnie i moich najbliższych wspaniałe oraz beztroskie chwile. Wycieczki uczą. Dzięki nim poznajemy nowych ludzi, ich tradycje i obyczaje, a co najważniejsze zostawiają nam sentymentalne wspomnienia.  Uwielbiam horrory, w których główną rolę odgrywaj
Czy zastanawiałeś się kiedyś czym jest życie ? Jakie stawia Ci wyzwania, czego oczekuje i co może dać Ci w zamian? Te pytania są na tyle skomplikowane, że nie łatwo znaleźć na nie konkretnej odpowiedzi. Przynajmniej taką, jaką chciałbyś usłyszeć. Życie można nazwać drogą. Jest kręte i potrafi zgubić, najczęściej w najmniej sprzyjającym dla nas momencie. Wyobraźmy sobie małe dziecko. Każdy człowiek kt óry przychodzi na świat, nieświadomie rozpoczyna swoją podróż. Poznaje swoich rodziców, uczy ich swojego języka, by móc bezproblemowo się z nimi porozumieć. To bardzo ważny krok, który pozwoli nawiązać silną więź między rodzicami, a ich dzieckiem. Gdy osiągnie cel, pojawia się nauka rozróżniania emocji i sposobu ich wyrażania. To bardzo istotny etap w rozwoju człowieka. Zaczyna rozumieć czym jest przyjaźń czy miłość. Czuje silną potrzebę przywiązania do drugiego człowieka. To całkiem normalne. Każdy z nas, potrzebuje kogoś, na kim może polegać nie tylko w trudnym dla nieg
Dziś wracam wspomnieniami do cudownej podróży do miejscowości Makarska.  Jest to jeden z najbardziej popularnych kurortów wakacyjnych w Chorwacji. Miasto leży u podnóży gór Biokovo, w ładnej zatoczce ograniczonej od pełnego morza półwyspem Sv. Petar. Od wielu lat miejscowość ta żyje praktycznie z turystyki. Tutaj przyjeżdża się wyłącznie po to, aby wypocząć. Turyści spędzają tu czas m.in. na opalaniu się na ponad półtorakilometrowej plaży z małych kamyków, kąpielach słonecznych, wieczornych spacerach, chodzeniu na dyskoteki oraz przesiadywaniu w restauracjach. W mieście można spotkać nieliczne zabytki. Kiedy jechać? Makarska należy do najcieplejszych miejscowości w Chorwacji. Występuje tu klimat śródziemnomorski. Lato jest gorące i suche, zima natomiast łagodna z dużą liczbą dni deszczowych. Sezon tutaj trwa od połowy maja do końca października, osiągając kulminację na przełomie lipca i sierpnia. Najlepszymi miesiącami na pływanie są czerwiec, lipiec, sierpień i wrzesień.